Ny telefon i julegave

Udgivet den 27. december 2022

Del denne nyhed

Hvis du har fået ny telefon (eller tablet) i julegave, kan du af sikkerhedsmæssige årsager ikke bruge MitID app på den nye telefon / tablet, før du har aktiveret en ny MitID app på den.

Aktiver ny MitID app

Afhængig af din situation kan du aktivere en ny app på din nye telefon / tablet på følgende måder:

  1. Du kan aktivere app’en med en aktiveringskode, som du får ved at logge på din profil på mitid.dk vha. app’en på den gamle telefon / tablet. Læs mere her
    KRÆVER: at du stadig har din gamle telefon / tablet og ikke har slettet den gamle app.
     
  2. Du kan aktivere app’en med en aktiveringskode, som du får ved at logge på din profil på mitid.dk vha. en kodeviser / kodeoplæser / en MitID app på en anden enhed. Læs mere her
    KRÆVER: at du i forvejen har valgt at have en kodeviser, kodeoplæser eller MitID app på en anden enhed, som et supplement til MitID app på den enhed, du bruger til daglig.
     
  3. Du kan aktivere app’en med et gyldigt dansk (grønlandsk eller færøsk) pas direkte i den nye app på den nye telefon. Læs mere her
    KRÆVER: at du har et gyldigt dansk, grønlandsk eller færøsk pas.
     
  4. Såfremt MitID app’en på den gamle telefon/tablet ikke længere er tilgængelig, og du ikke har et alternativ i form af kodeviser / kodeoplæser / MitID på anden enhed, og heller ikke har et gyldigt dansk pas, kan du få udleveret en aktiveringskode ved at møde personligt op i den nærmeste Borgerservice.
    KRÆVER: Gyldig legitimation og i de fleste tilfælde, at du bestiller tid i forvejen.